fredag 5 april 2019

Vårkänslor CAL

Min bloggvän Annie har lagt upp bilder från sitt senaste projekt, en så kallad CAL. Jag tror att det kan stå för Crochet along, alltså Virka med? Det innebär i alla fall att mönstret släpps en del i taget, man virkar och sen väntar man på nästa del av mönstret. En massa andra människor gör samma sak och lägger upp bilder på hur det går. Just den här kallas Vårkänslor CAL.
Jag blev så sugen på att virka, så i förrgår beställde jag garn. Det kom igår! Jag valde det färdiga paketet med färgkombinationen Krokus. Det fanns Tulpan också, som jag tyckte hade för mycket grönt, samt Pärlhyacint som hade så vackra blåa nyanser, men jag ville göra något vårigare.



Igår kväll började jag virka på första delen. Den är inte riktigt klar. Msn virkar från mitten och åt båda hållen, lite annorlunda, och det ska bli en duk, en löpare. 
Del 2 har redan släppts och del 3 släpps idag, jag ligger lite efter. 



Jag är lite osäker på färgvalet, det vore kul att göra en till och välja färger själv, men det kostar ju en slant med garn och jag vet inte hur många dukar jag har användning av.
Sen har jag upptäckt ett litet fel jag gjort redan, vet inte om jag ska strunta i det eller repa upp...

Nåväl, jag ska försöka dokumentera det här projektet och dess delar. Är du sugen på att hänga på så hittar  du  mönstret och garn hos Järbo garn

1 kommentar:

Annie sa...

Vad mycket du har hunnit med! Jag har planer på att göra en i blåa toner också; min syrra har lite blått hemma hos sig:). Jag misstänker att det kan bli ännu flera varianter i kommande julklappar; löpare har ju de flesta användning för.