söndag 7 april 2019

Vårkänslor CAL Del 2

Igår satt jag ute och virkade en stund. Det var riktigt varmt och skönt, solen sken och fåglarna kvittrade!



På kvällen blev jag klar med del 2. Jag har hittat ett fel,  men jag tror inte man tänker så mycket på det så jag låter det vara. Sen virkar jag halvstolparna för löst, eller nåt annat för hårt, så det blir lite volang. Det gillar jag inte, men jag får hoppas att det går att pressa lite på duken när den är klar...



Jaja, får väl duga med tanke på att jag aldrig virkat en löpare förut!

1 kommentar:

Annie sa...

Det ser jättefint ut! Det kommer nog att räta till sig så småningom. Speciellt om man hjälper till med strykjärnet. Jag har liten sådan tendens också men inte så mycket som dig. Man skulle nog kunna testa att virka halvstolparna med virknål 2,5mm. Då skulle maskorna bli naturligt mindre.

Själv har jag inte kommit lika långt på min krokusfärgade löpare. Det har varit lite kaotiskt här - som det har varit hela 2019 - så jag har inte kunnat virka som jag tänkt mig... Men imorgon ska jag ägna blogginlägget åt löparna så får du se dem! Jag ska verkligen försöka få klar påskvarianten för jag behöver en påskduk till vardagsrumsbordet.