fredag 5 april 2019

Vårkänslor CAL Del 1 och 2

Självklart kunde jag inte stå ut med tanken på ett rätt synbart fel, utan jag repade upp det vita på den sidan där jag annars var klar. Jag hade virkat i bägge maskbågarna där man skulle virka i främre maskbågen, en enda liten maska var fel, men eftersom det var i ett färgbyte så syntes det vita, felaktiga så väl mot det lila.
Jag tog ned mig virkningen och blev klar med del 1 i väntrummet hos logopeden. 



Del 1



Ikväll har jag roat mig med del 2. Jag hade läst i en facebookgrupp att många hade problem med relief halvstolpe bakifrån, men jag tyckte instruktionerna var tydliga och lyckades få till även dessa maskor. Hag har gjort halva del 2, nu ska jag göra likadant åt andra hållet. 



Jag är inte helt förtjust i offwhite, annars tycker jag att färgerna är härligt våriga! 

1 kommentar:

Annie sa...

Jag har också råkat virka i båda maskorna när det bara ska vara ena; det är ju ganska lätt gjort när det är så tunt garn... Så nu har jag lärt mig att kolla noga varje varv innan jag virkar nästa så man slipper repa upp för mycket, haha.
Jag är inte heller superförtjust i offwhite, men man får en fin vintagekänsla av den färgen så jag är ganska nöjd ändå. Själv skulle jag kunna tänka mig att byta ut den senapsgula färgen mot en mer klargul variant men jag har inte tillräckligt med garn för det. Och det ser ju ok ut med de fina lila färgerna så...
Det är jättekul att läsa om dina framsteg med din löpare! Vi kanske skulle virka flera CAL 'tillsammans'?!