onsdag 9 februari 2022

Modifierad Telja

Jag har stickat en tröja som ska matcha mitt underställ, att mysa i t ex i Sälen. Det blev riktigt bra, tycker jag. Jag gjorde den rak, inte figurstickad, eftersom det ska vara en myströja. Jag kunde nog ha gjort den lite större ändå, ärmarna t ex var rätt tighta. Jag stickade storlek s och gick upp en halv storlek på stickorna. Färgen matchar rätt bra, eller hur?



Mönstret på oket är så fint! Den är stickad i Drops karisma, samma garn som jag använt till flera av mina senaste tröjor. 



Jag la också till förkortade varv i nacken istället för på ryggen, som de skulle vara på enligt mönstret. Jag är inte helt nöjd med att det blev så vitt, jag skulle ha bytt färg tidigare. 



I halskanten gjorde jag mitt livs första I-cordavslutning, då stickar man liksom åt sidan istället. 



Nöjd med min tröja! 

Inga kommentarer: