söndag 14 mars 2021

Pågående och planerade projekt!

Just nu stickat jag på två olika projekt. Det är skönt att växla projekt då och då. 
Det ena är en Riddari stickad i Lettlopi till min systerson! Jag älskar färgerna!



Det andra är en bebiskofta, First Snow, med mössa och sockar. Också härliga färger, i det mjuka och sköna Drops Merino extra fine. 



Sen har jag tre projekt som väntar. En tröja till Penny, en kofta till Adeline och en kofta till mig! 



Det värsta är att jag hittar nya projekt jag vill göra hela tiden. Och så mer av de jag redan gjort, jag vill göra en ny Riddari till mig själv, en som passar bättre, jag vill göra en till Strömsö i annan färg och så vill jag testa en massa nya mönster. Men jag får lugna mig lite, saknar tid och pengar. 

1 kommentar:

Annie sa...

Haha, du blir mer och mer lik mig:DDD! Kul med en uppdatering; har varit nyfiken på vad du håller på med just nu! Vilken kofta vill du sticka till dig själv?

Nu när jag har stickat klart alla beställningsvantar så ska jag försöka göra klar min kofta som jag har haft liggandes sedan i höstas. Är ju uppe vid oket så bara halsen kvar att göra innan jag klipper upp etc (vilket jag aldrig gjort och känner mig nervös över...) Sedan har jag ju några virkprojekt på gång och lite broderier som jag vill fortsätta med... Tack och lov för handarbete säger jag bara!