tisdag 15 oktober 2019

Garn till Höstfägring CAL

Spontanshoppade lite ikväll och får nästan lite ångest. Det är en ny CAL (Crochet along) på gång hos Järbo garn. Den här gången är det en sjal. Jag använder ytterst sällan sjalar, men var ändå sugen på att virka med i denna CAL. 

Så nu har jag lite spontant  köpt garn, i färger som inte alls är mina färger egentligen, bara för att de så så fina ut tillsammans...



Ljunglila, blyertsgrå, puderrosa och naturvit. Jag som inte gillar rosa!

Garnet är Järbo Llama silk. De hade också ett bomullsgarn som alternativt förslag, men jag tyckte det här såg så lätt och luftigt ut att jag köpte det trots att det kostade en slant. 

Har jag blivit helt knäpp? 

1 kommentar:

Annie sa...

Vad kul att du hänger på igen! Och vad snygga färger du har valt! Ibland kan det vara uppfriskande att använda andra garner än de vanliga...och det går ju alltid att ge bort sjalen i julklapp om det inte är något för dig i slutändan:)
Jag hade helst velat testa Llama silk, men den var för dyr för mig tyvärr...så det fick bli bomullsgarner som jag har mitt förråd (kan ha kompletterat med någon extra färg...) Jag planerar en julvariant och en i vinterfärger. Jag tyckte de hade riktigt snygga garnpaket, men man får vara flexibel om man ska använda förrådet.
Nu ska jag bara försöka slita mig från stickorna...