söndag 17 januari 2021

Stickat och virkat under 2020!

Det blev en hel del stickat och virkat under 2020. Det beror inte på Corona, måste jag tillägga, många människor har tydligen börjat handarbeta under året pga det, men jag började innan. 
Tidigare har jag mest stickat raggsockor. Jag stickade tröjor på mellan- och högstadiet, men slutade sen. Däremot har jag ju virkat en hel del amigurumis, mat och bebisfiltar. 
Jag tror att stickandet började när jag ville göra något inför Adelines födelse och hittade en fin kofta och mössa. I samma mönster blev det också dockkläder till Veras ficka. Jag virkade också en filt och en Flurb. När Penny och Roxanna såg Adelines tröja önskade sig de också tröjor.
Så hittade jag ett så fint mönster till Vera och så ville Elvira ha en tröja och jag ville ha en tröja själv också. Mathilda önskade sig en kofta och så hittade jag ett fint tröj-mönster till Arvid. 



Nu började jag känna mig som en garnaholic, innan ett projekt var mer än påbörjat skickade jag efter nytt garn till ett nytt projekt. Milian fick en tröja. Jag gjorde en mössa av restgarner. Till mig själv blev det en Riddari och en Barda, Islands-inspirerade tröjor. Frank fick en Pippi-tröja. Jag stickade julsockor till mig själv. Mathilda beställde en fuskolle. Jag hade restgarner som räckte till en tröja till Vera. Sen började det trilla in önskemål om raggsockor. Adeline fick ett par (ej i bild), Mathilda beställde ett par och av samma garn blev det ett par åt Milian. 



Det var förra årets projekt. Just nu fortsätter jag med raggsockorna, jag har stickat åt Elvira, syrran, Arvid, Vera, Martina och jag håller på med ett par åt mig själv. Jag har stickat vantar åt Elvira. Syrran har beställt ett par raggsockor till och så har en kollega beställt en Bardu i grönt. En kompis vill ha julsockor till nästa jul. 

Så vill jag sticka en kofta till mig till sommaren. Och kanske nåt mer till bonusbarnbarnen? Vi får väl se vad som händer!

1 kommentar:

Annie sa...

Jag har varit superimponerad av allt du har stickat, och att du håller dig till projekten tills de är klara (inte min starka sida, haha!). Det har varit roligt att se allt du har gjort och jag ser fram emot att se vad du kommer att sticka/handarbeta detta år.
Själv vet jag inte riktigt vad det blir; just nu är det stickning och virkning och broderi i en salig blandning...:D